Različiti industrijski plinovi, jedan cijevni sustav
“Unimog” i „Actros“, dvije marke koje potječu iz kuće Daimler, sinonimi su za snagu, izdržljivost i dugovječnost. Gospodarska vozila pogone visokovrijedni motori koji imaju izvanserijski dug vijek trajanja. Njihovoj izuzetnoj kvaliteti značajno pridonose bregasta vratila kaljena posebnim postupkom. U manhajmskoj tvornici Mercedes-Benz svakoga dana se proizvode stotine takvih ekstremno izdržljivih vratila za Unimog i Actros kamione: u pećima za kaljenje, pri temperaturi od točno 950 °C, bregasta vratila se precizno uravnoteženom plinskom mješavinom kisika, dušika, endotermičkog plina i prirodnog plina kale u trajanju od oko 15 sati.
Jedan sustav za sve plinove
Složeno postrojenje za kaljenje izrađeno od cjevovoda, razdjelnika, „endomata“ i „karbomata“ trebalo je podvrgnuti kompletnom remontu. To je značilo da treba upotrijebiti novi, jedinstveni cijevni sustav, koji bi se na jednak način mogao izboriti s različitim vrijednostima tlaka, temperatura i plinskih mješavina u instalaciji.
Sustav bakrenih cijevi Profipress G, odobren za sve uobičajene industrijske plinove, ispunio je sve te zahtjeve, također i zbog posebnih HNBR brtvenih elemenata u spojnicama: za odabir odgovarajućih spojnica i brtvenog elementa više nema potrebe voditi računa o tome koji plin prolazi kroz koju cijev. HNBR brtve Profipress spojnica prikladne su i odobrene za sve plinove koji se koriste pri postupku kaljenja.
Brtva je odlučujući faktor
Ono što je bregasta osovina za motor, to je brtveni element za spojnicu: u svakom cijevnom sustavu vladaju različite vrijednosti tlaka i temperature i protiču plinovi s posebnim kemijskim svojstvima. Od HNBR elastomera se u principu izrađuju otporni zupčasti remeni za automobile. Kod povećanih kemijskih i termičkih zahtjeva, HNBR se također koristi i za brtvene elemente. Poput visokovrijednog kaljenja bregastog vratila, tako i kvalitetna brtva sustava Profipress G omogućuje dugoročno savršen rad.